menu

Belangrijk bericht: BredaVandaag stopt over 6 dagen. Lees hier meer

Nieuws

Gemeente vraagt 1,7 miljoen om structureel te besparen

Serge Mouthaan

CENTRUM – Het college van burgemeester en wethouders vraagt aan de gemeenteraad om een krediet van 1,7 miljoen euro. Het stadsbestuur wil met dit bedrag een klantcontactcentrum realiseren, zodat vanaf 2014 jaarlijks geld wordt bespaard, oplopend tot 800-duizend.

De dienstverlening van de gemeente moet efficiënter, want in crisistijden is besparen onvermijdelijk. Het zogenoemde klantcontactcentrum moet hiervoor zorgen. De kosten voor het opzetten van zo’n digitaal centrum zijn geraamd op 1,7 miljoen euro.

Met dit bedrag moet volgens de gemeente het hele digitale systeem opgezet worden. “Het gaat dan niet alleen om de computers, maar ook komt er een ondersteunend team om het systeem op te zetten en draaiende te houden”, aldus een woordvoerder. Ook wil de gemeente de resultaten continu meten, zodat ze ten allen tijde verbeteringen kunnen doorvoeren.

Vanaf 2014 gaat het contactcentrum geld besparen Uiteindelijk hoopt het stadsbestuur dat de investering vanaf 2020 zo’n 800-duizend per jaar zal opleveren. “Dat kan doordat er straks minder personeel zit achter de loketten in het Stadskantoor. Maar ook door vragen sneller en beter te beantwoorden, zodat minder vaak klachten komen”, zegt de woordvoerder.

Een gemeentelijk Klantcontactcentrum betekent dat er voor burgers, bedrijven en instellingen één contactpunt is voor alle vragen en antwoorden. “Een klantcontactcentrum waarbij optimaal gebruik wordt gemaakt van internet of telefoon komt tegemoet aan de wensen van Bredase inwoners, bedrijven en instellingen. Het internet is 24 uur per dag beschikbaar en ook de telefonische bereikbaarheid verbetert.”