menu

Nieuws

Het waxen komt nu ook naar Breda

Karin van Rijsbergen voor haar nieuwe schoonheidssalon. Foto Serge Mouthaan
Serge Mouthaan

ZANDBERG – Waxen wordt steeds populairder. Specialistische zaakjes schieten als paddenstoelen uit de grond, maar dan vooral in de Randstad. Straks doet Breda ook mee in de haarloze wereld, wanneer de nieuwe schoonheidssalon Le Visagerie in februari opengaat.

Waar het voorheen het hebben van haar juist werd gezien als een zaak van mannelijkheid en of het in toom houden daarvan een teken van aantrekkelijkheid bij vrouwen, is kaal zijn helemaal hot, behalve op het hoofd dan.

Karin van Rijsbergen en Marius van Tilborg starten samen de schoonheidssalon. Het waxen is een van de vele mogelijkheden waarvoor de klanten straks aan de Ginnekenweg terecht kunnen.

“Het wordt een concept wat we in andere landen gezien hebben”, zeggen beiden die 2,5 jaar geleden na drie jaar Frankrijk terug kwamen naar Breda. “De zaak wordt een combinatie van schoonheidssalon, waxsalon en cosmetische producten. Allemaal op natuurlijke basis. We importeren daarvoor exclusief voor de Benelux het merk Physio Natura.”

Voor Van Rijsbergen komt met het openen van een eigen zaak een droom uit. Zelf was ze voor het vertrek naar de Provence werkzaam in schoonheidssalons. “Nu wordt het een combi. Waxen komt helemaal in. Je ziet het al veel in de Randstad. In Breda zijn wij de eersten, zover wij weten.”

Volgens de eigenaresse is het in sommige culturen meer vanzelfsprekend dan in de Nederlandse. “Daar is het ook normaal voor de heren. Maar ook hier wordt een trend. Ik heb nu al afspraken van mannen in juli en augustus. Net voor de vakantie is populair”, aldus Van Rijsbergen.

Van Tilborg, partner in de zaak en echtgenoot van Van Rijsbergen, klust zich op dit moment nog een slag in de rondte om alles op tijd af te krijgen. “Het wordt een mooie ruimte met drie gedeeltes. Achterin komen de schoonheids- en waxsalon. Voorin wordt het speciaal. Helemaal wit en dan producten met felle kleuren, zodat alles in het oog springt. Het moet klanten trekken en dan ook jong publiek. ”

De slechte economische tijding weerhoudt het stel niet om de zaak op te zetten. Sterker nog, ze vinden het juist een prima tijd. “Het kan niet slechter gaan met de economie en we geloven in ons concept. Ook met het waxen starten we op een goed moment. Je ziet het ook steeds vaker. We moeten het meepakken, want in Breda zit het nog niet. Of je nou een v’tje wilt of een bloemetje, het kan allemaal.”