menu

Nieuws

Bredase verleidt Rico Verhoeven

Rico Verhoeven en Pauline Mulder
Bredavandaag logo
Mura Kuijpers

BREDA - De Bredase Pauline Mulder startte in 2014 haar eigen ondergoedmerk PFM underwear. Na zwemmer Sebastiaan Verschuren weet ze nu kickbokser Rico Verhoeven te verleiden als ambassadeur van haar bedrijf. “In eerste instantie dacht iedereen dat het me niet ging lukken, dus dat is wel mooi”, vertelt ze.

Zelf heeft ze tot ze een jaar of 23 was op hoog niveau getennist. “Die topsportmentaliteit heeft me veel gebracht. Ik heb ook die drive. Topsporters zijn de ideale boegbeelden. Ze hebben de passie, de drive en de droom om de beste te worden. En dat wil ik ook met mijn bedrijf bereiken. Dat is de match.”

De wereldkampioen kickboksen strikken voor haar merk is voor Mulder het hoogst haalbare. “Hij is een echt voorbeeld, een echte winnaar en ook nog eens heel sympathiek en aardig. Toen heb ik de stoute schoenen aangetrokken en kwam ik uiteindelijk bij zijn management aan tafel. Zij vonden het ook een goede match.”

Op de website pronken meerdere foto’s van Rico Verhoeven, maar ook samen met Mulder. Velen dromen ervan, zo ook Mulder? “Nee, ik ben het gezicht van het merk. Dat is ook het verhaal erachter. Ik heb wel een staredown met hem gedaan. Dan moet je wel ruggengraat hebben om tegen zo’n gozer recht te blijven staan”, lacht ze.

Onderbroeken door vrouwen voor mannen is het idee achter PFM. “Dat vond Rico ook ontzettend leuk. We hebben voor hem ook een eigen lijn ontworpen. Hij wist heel goed wat hij wel en niet wilde. Iedere boxershort heeft een eigen verhaal. Zo hebben we ‘gold’ vanwege zijn wereldtitel, ‘world’ met de steden waar hij de wereldtitels gewonnen heeft en ‘quote’, omdat hij daarnaar leeft.”