menu

Nieuws

‘Mijn streeftijd bepaal ik vlak voor de start’

Frank de Win doet 1 oktober mee aan de Singelloop.
Bredavandaag logo
Advertorial

(advertorial) - Als topsponsor van de Bredase Singelloop nodigt DRV Accountants & Adviseurs ondernemers uit om mee te lopen. Een van hen is marketingstrateeg Frank de Win. Met Win4Brands adviseert hij op projectbasis bedrijven in FMCG (Fast Moving Consumer Goods). Daarnaast bouwt de ondernemer ook zelf aan een foodconcept. Op 1 oktober zet hij zijn tanden in de halve marathon. ‘Ik ben behoorlijk prestatiegericht.’

"Hardlopen doe ik sinds een jaar of tien. Het is een fijne manier om iets actiefs te doen en tegelijkertijd je hoofd leeg te maken. Lopen heeft iets meditatiefs: je komt even los van je dagelijkse overvolle agenda en het helpt om mijn gedachte te structuren. Het is lekker om na een dag werken een loopje in het bos te doen. Maar de energie van een wedstrijd als de Singelloop, dat vind ik pas echt leuk. Je begint met z’n allen in een startvak, overal staat publiek langs de route, super ambiance... Die energie, dat samen beleven, dat schept een band. Toen DRV mij vroeg voor de Singelloop was ik daar dus wel voor te porren."

Eigen concept
"DRV is mijn accountant en tevens adviseur in bredere bedrijfsvraagstukken. Met mijn bedrijf Win4Brands werk ik ook aan een eigen foodconcept. Dat project is nu in de conceptidee fase. Naar de toekomst toe is mijn ambitie om de verhouding tussen consulting en conceptontwikkeling met elkaar in balans te brengen. DRV vraag ik daarbij om advies. Hoe moet ik het aan de achterkant financieel inrichten? Welke bedrijfsvorm past het best daarbij? Waar moet ik fiscaal rekening mee houden?"

Trots
"Als marketingstrateeg voer ik opdrachten uit op interimbasis. Dat deed ik onder andere voor Red Bull en Douwe Egberts, momenteel werk ik voor Bonduelle. Wat ik geweldig vind, is om de strategie vorm te geven en deze vervolgens met meerdere disciplines – productontwikkeling, sales, finance en externe partijen – te vertalen naar een concreet product-, communicatie- of activatie concept, waar de consument vervolgens echt blij van wordt. De ‘geef je eigen draai’ campagne van SENSEO die ik voor Douwe Egberts heb gedaan, is daar een goed voorbeeld van. Daar ben ik wel trots op, ja."

Drive
"Ik voel me ondernemer, al is werken aan interimopdrachten minder risicovol dan een bedrijf met personeel runnen. Wat je als ondernemer moet hebben is durf en drive. En je moet inventief genoeg zijn om meerdere routes te bewandelen om je doel te bereiken. Die karaktereigenschappen gebruik ik in mijn werk, maar ook tussen opdrachten in. De kunst is om je horizon in zicht te houden en te vertrouwen in je kwaliteiten en netwerk. Hoe ik dat doe? Ik haal eerdere, vergelijkbare situaties voor de geest en kijk ik hoe ik er toen op een goede manier uitkwam. Die mindset helpt me om weer de volgende stap te zetten, ook als het even tegen zit."

Harken
"De drive om te presteren heb ik ook in het hardlopen. Ik ben behoorlijk prestatiegericht, al bepaal ik mijn streeftijd voor de Singelloop pas vlak voor de start. Vijf minuten per kilometer zou mooi zijn, maar ik weet niet of ik dat ga redden. Mijn vakantie in Thailand heeft een deuk in mijn voorbereiding geslagen. Tijdens het trainen is het nog behoorlijk ‘harken’. Dan komt het aan op mentale kracht. Maar hoe meer ik nadenk, hoe slechter het gaat. Voor mij werkt: resultaat voor ogen, verstand op nul en gaan! En als ik straks mijn conditie weer heb opgebouwd, dan loop ik wat soepeler en kan ik echt van de Singelloop genieten."