menu

Nieuws

'Iedereen is enthousiast betrokken bij Breda'

Bredavandaag logo
Anonymous

BREDA - Reclamebureau Groowup gaat medio juni de gemeente een nieuwe slogan voor de stad aanbieden. De nieuwe voorgestelde slogan (Breda netwerkstad) is volgens het reclamebureau niet de meest aantrekkelijke voor Breda. Bredanaren kunnen via een website zelf aangeven wat ze de beste vinden.

Op dit moment staat de website sloganvoorbreda.nl nog vol met diverse leuzen. Bijvoorbeeld 'Breda wereldstad, altijd stoned en altijd zat' of 'Breda, waren we maar in Maastricht'. Bezoekers kunnen met een duimpje omhoog of omlaag aan geven of ze hem goed of slecht vinden. Ook kunnen ze er zelf nog eentje indienen.

“Over 5 dagen kiest een jury de beste vijf er uit,” aldus Jasper van Gils, eigenaar van Groowup. “Dan kan er op de site nog gestemd worden. Degene met de meeste stemmen bied ik uiteindelijk aan.” Van Gils geeft aan dat hij niet verwacht had, dat het zo goed zou lopen. “We hebben nu 148 slogans, dus dan hebben we toch goed gedaan.”

Het toont volgens hem aan dat het onderwerp toch wel leeft in Breda. Hij noemt een paar positieve spreuken zoals: 'Breda, Parel van het Zuiden' en 'Breda. The city that makes you smile'. “Je ziet in één keer dat iedereen enthousiast betrokken is bij Breda.”